Czy warto mieć stronę internetową jeśli posiadasz już stronę na Facebooku?

Kiedy posiadasz firmę oczywistym jest, że by dobrze ona prosperowała musisz istnieć w sieci. W dobie cyfryzacji, gdzie Internet jest dosłownie wszędzie najlepszym sposobem na budowanie swojej marki jest wprowadzenie swojej firmy do sieci. By zrobić to w skuteczny sposób watro byś zastanowił się gdzie i jak postawić swój własny kanał dystrybucyjny. Najczęściej w takim przypadku wybieramy media społecznościowe, ale czy to wystarczy by utrzymać firmę w dobrej pozycji ? Przyjrzyjmy się różnicom między posiadaniem strony internetowej a prowadzeniem fanpage’a na przykład na Facebooku. Strona internetowa vs Facebook

Dostępność strony

Wiele osób na świecie posiada konto na platformie Facebooka i korzystają z niego, ale co z tymi, którzy tego nie robią? Mała szansa na to by znaleźli firmę, której usługi ją interesują, jeśli nie ma ona dostępnej strony. Własna strona internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Jest to niepodważalna korzystna cecha posiadania swojej witryny – mogą ją znaleźć wszyscy.

Wygląd

Jesteśmy wzrokowcami, często decydujemy się na jakąś usługę czy produkt, kierując się wrażeniami właśnie wzrokowymi. Na własnej stronie możemy tworzyć wizualizacje jakie tylko nam przypadną do gustu. Grafiki, zdjęcia, które również spodobają się naszym potencjalnym klientom i będą ich przyciągać. Innymi słowy możesz stworzyć swój indywidualny wizerunek. Niestety na stronach Facebooka musisz dostosować się do szablonu, który wszędzie wygląda tak samo. Jedynymi wyjątkami są zdjęcia w tle oraz zdjęcia w galerii, mimo wszystko nie rzuca się to w oczy jak na swojej stronie.

Funkcjonalność

By działania marketingowe w sieci były skuteczne, ważne jest by klient łatwo mógł znaleźć to czego szuka o Twojej firmie. Na stronie firmowej Facebooka nie funkcjonuje to zbyt dobrze. Ciężko będzie znaleźć konkretną informacje o Twoich działaniach w stosie postów, komentarzy sprzed jakiegoś czasu. Nikt raczej nie będzie miał ochoty i czasu by przekopywać tak wiele treści. Poza tym od pewnego czasu Facebook wyświetla wiele reklam między postami, przez które to co udostępniasz ma mniejszą szanse na wyświetlenie się w aktualnościach. Na własnej stronie internetowej możesz wszystko poukładać tak by Twój potencjalny nabywca w krótkim czasie mógł znaleźć to czego szuka. Szanujmy swój czas !

Pewność

W sytuacji, gdy posiadasz wyłącznie stronę na Facebooku Twoje działania są zależne od regulaminu tej platformy i od tego jak ona działa. Jeżeli z jakiegoś powodu nagle przestanie funkcjonować, Twoja firma w sieci również zniknie. Na własnej stronie internetowej masz 100 % kontroli nad tym co publikujesz, oraz masz pewność, że to nie zniknie.

Wizerunek firmy

Ważną kwestią jest również to, że firmy które posiadają wyłącznie profil w mediach społecznościowych mogą być odbierane jako mniej poważne. Obecnie konkurencja na rynku w praktycznie każdym biznesie jest duża, dlatego trzeba się wyróżniać wizerunkowo. Potencjalny klient może pomyśleć, że skoro firma zainwestowała w własną stronę na pewno jest profesjonalna i dba o swój wizerunek. Firmowa strona internetowa to przede wszystkim wizytówka Twojego biznesu, która nie dość, że przyciągnie więcej klientów, ponieważ jest świetną formą reklamy to również dba o Twój wizerunek.

Podsumowując

Dobrze jest mieć kilka kanałów dystrybucji swoich działań w sieci by być bardziej skutecznym. Strona na Facebooku również jest przydatna , ale nie kosztem strony internetowej. Fanpage można użytkować do publikowania zdjęć, informowania o promocjach, nowościach oraz do komunikacji z klientami. Nie jest jednak dobrym pomysłem na opieranie wizerunku Twojej firmy. Jeżeli Twoim celem jest bycie dużą, poważną firmą to strona internetowa jest koniecznością. Skontaktuj się z nami by założyć własną stronę już dziś ! Daj swojej firmie szanse na rozwój w sieci.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na temat strony internetowej przeczytaj artykuł „Dlaczego warto posiadać stronę internetową ?” Artykuł dostępny jest TUTAJ.

.